با سلام و خوش آمد به شما بازدید کننده عزیز
در این سرویس از وب سایت همیشه آنلاین به تمام سوالات شما در زمینه کنکور و مسائل ارشد پیام نور پاسخ داده می شود
ابتدا عضو شوید و قبل از ثبت سوالتان در سایت جستجو نمایید شاید سوال شما قبلا توسط کابر دیگری ثبت شده باشد
+2 امتیاز
337 بازدید
در برنامه ریزی درسی و مطالعه توسط (5.7k امتیاز)
چگونه بدون کنکور وارد مقطع ارشد شویم ؟

آیا راه هایی برای ورود بدون آزمون به مقطع کارشناسی ارشد هست یا خیر ؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط (66.7k امتیاز)

چگونه بدون آزمون وارد مقطع ارشد شویم ؟

یکی از سوالات پرتکرار شما عزیزان این است که چگونه بدون آزمون وارد مقطع ارشد شویم ؟  با استفاده از برخی شرایط می‌توان بدون شرکت در کنکور به مقطع کارشناسی ارشد راه یافت یعنی پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد.

در چند سال اخیر شایعات مختلفی مبنی بر پذیرش داوطلبان در دانشگاه های گوناگون برای مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور شکل گرفته است که البته برخی از این شایعات صحت داشته اما نه در مورد تمامی دانشگاه ها.

در حال حاضر دانشگاه های مختلفی از جمله دانشگاه های سراسری، دانشگاه های آزاد، پیام نور، علمی کاربردی، پردیس های خودگردان و غیر انتفاعی در ایران در حال فعالیت هستند و شاهد پذیرش داوطلبان به صورت بدون کنکور در برخی از این دانشگاه ها در مقطع کارشناسی بوده ایم. اکنون این سوال مطرح می شود که آیا دانشگاه های مذکور در مقطع کارشناسی ارشد نیز به صورت بدون کنکور دانشجو می پذیرند یا خیر؟

آیا واقعا می توانیم بدون کنکور وارد مقطع کارشناسی ارشد شویم ؟

کسایی که پیگیر ورود به مقطع ارشد بدون شرکت تو کنکور هستن به 3 دسته تقسیم میشن . دسته اول کسایی هستن که تو کنکور ارشد شرکت کردن و بعد از اعلام نتایج نهایی این آزمون به اون نتیجه دلخواه نرسیدن ، دسته دوم کسایی هستن که اصلا تو کنکور ارشد ثبت نام نکردن و حالا دنبال راهی هستن تا هر چی زودتر وارد این مقطع بشن و دسته آخرم افرادی هستن که بخاطر استرس و ترس از شکست تو کنکور دلشون نمی خواد تو کنکور ارشد شرکت کنن .

حالا این افراد به دنبال راهی برای ورود به مقطع ارشد بدون شرکت تو کنکور کارشناسی ارشد هستن و مدام پیگیر اینن که اصلا راهی برای ورود به مقطع ارشد بدون کنکور وجود داره ؟ یا خیلی نگرانن که نکنه مدرک دانشگاه های بدون کنکور ارشد اعتبار پایینی داشته باشه ؟ پس اگه شما هم جزو این دسته از افراد هستین تا ادامه این مقاله با ماه همراه باشین تا از تمام راه هایی که برای ورود بدون کنکور ارشد وجود داره با خبر بشین .

راه های ثبت نام بدون کنکور ارشد

برای ورود به مقطع ارشد علاوه بر اینکه می تونین از طریق شرکت تو کنکور کارشناسی ارشد اقدام کنین ، می تونین شانستون رو برای راه هایی که برای ورود بدون کنکور ارشد هم وجود داره امتحان کنین .

حالا چه راه هایی ؟ شاید جالب باشه براتون که بدونین برای ورود بدون کنکور تو مقطع ارشد 4 تا راه وجود داره ! 4 تا ؟؟؟

مگه میشه ؟؟؟؟ حالا در ادامه تمام راه هایی که می تونه شما رو دانشجوی ارشد کنه ، دونه دونه توضیح دادیم .

اولین : ثبت نام استعداد درخشان ارشد دانشگاه های سراسری

اولین راهی که برای ورود به مقطع ارشد وجود داره ، ثبت نام استعداد درخشان دانشگاه های سراسری هستش ! دانشگاه های سراسری هر سال علاوه بر پذیرش از طریق کنکور کارشناسی ارشد ، میان از دانشجو های ممتاز و استعداد درخشان دانشگاه ها هم پذیرش دانشجو رو به صورت بدون کنکور انجام میدن . حالا چه جوری باید ثبت نام کنین و اصلا شرایط ثبت نامشون چیه ؟

نحوه ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه های سراسری اینجوریه که هر کدوم از دانشگاه ها به طور مجزا برای هر ترم تحصیلی فراخوان پذیرش دانشجو رو انجام میدن . فقط داوطلبا باید پیگیر اطلاعیه دانشگاه ها باشن تا به محض اینکه هر دانشگاهی فراخوان زد ، شرایط رو بررسی کنن و اگه شرایطش رو داشتن برای ثبت نام اقدام کنن .

دومین : ثبت نام استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد

خوب شاید بعضی ها بگن که شرایط دانشگاه سراسری خیلی سخته و یا اصلا هدفشون تحصیل تو دانشگاه آزاد باشه .

دانشگاه آزاد هم مثل دانشگاه های سراسری علاوه بر پذیرش از طریق کنکور ارشد ، به صورت بدون کنکور هم پذیرش می کنه . این دانشگاه هم شرایط خاص و ویژه ای برای پذیرش داوطلبا قرار داده ، ولی خوبیش اینه شرایطش به طور کلی برای همه دانشگاه ها یکی هستش و تو دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد نوشته شده .

یه خوبی دیگه هم که داره اینه که زمان ثبت نام همه دانشگاه هاش با همه .

یعنی شما یک فرم انتخاب رشته براش پر می کنی و سیستم به ترتیب اولویت دونه دونه انتخابا رو چک می کنه تا ببینه حد نصال قبولی کدوم رو دارین . زمان حدودی ثبت نامش هم معمولا تو اردیبهشت ماهه که تقریبا هم زمان با انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد ، لینک ثبت نام بدون آزمون یا استعداد درخشان رو سایت سنجش . پذیرش دانشگاه آزاد قرار می گیره .

سومین : ثبت نام بدون آزمون در پردیس های پولی

اما خیلی از داوطلبها بعد بررسی شرایط بدون کنکور و یا همون استعداد درخشان دانشگاه آزاد و سراسری کلا نا امید می شن و میگن شرایط اونا شامل حال ما نمیشه . اگه همچین چیزی هم بود باز نگران نباشین چون 2 تا راه دیگه هم برای ورود به مقطع ارشد بدون کنکور وجود داره .

 یکی از راه هایی که بدون دردسر و بدون داشتن شرایط خاص و ویژه ای می تونین ثبت نامتون رو انجام بدین ، ثبت نام پردیس بین المللی کیش و ارس هستش . برای ثتت نام تو این دانشگاه ها فقط باید تو زمان اعلام شده وارد سایتشون بشین و فرم ثبت نام رو تکمیل کنین . دانشگاه هم بعد از بررسی مدارک باهاتون تماس می گیره . فقط برای قبولی ، باید تو یک مصاحبه که خود دانشگاه برگزار می کنه شرکت کنین که تو این مصاحبه سوابق علمی ، تحصیلی و … سوال میشه و مورد بررسی قرا می گیره .

ولی خوب متاسفانه شاید امکان حضور خیلی از داوطلبا تو این دانشگاه ها وجود نداشته باشه و یا خیلیا از بابت چیزی که در مورد هزینه تحصیل تو این داشنگاه ها شنیدن این دانشگاه رو انتخاب مناسبی ندونن .

چگونه بدون آزمون وارد مقطع ارشد شویم ؟
چگونه بدون آزمون وارد مقطع ارشد شویم ؟

چهارمین : ثبت نام بدون آزمون ارشد دانشگاه های سراسری ، آزاد ، پیام نور و غیر انتفاعی ها

 اما آخرین و راحت ترین راهی که برای ورود بدون کنکور تو مقطع ارشد وجود دارهکه به لطف کرونا ایجاد شده همون ثبت نام بدون آزمون برخی از رشته ها توسط سازمان سنجش براساس معدل دوره کارشناسی و کاردانی ( ناپیوسته ها ) می باشد که یک دوره در بهمن ۱۳۹۹ برگزار شد و در هر ترم ادامه خواهد داشت.

البته شاید برخی از شما ها بفرمایید که پس ثبت نام آزمون فراگیر پیام نور پس چی!!!! با توجه به اطلاعیه شورای سنجش و پذیرش درباره حذف پذیرش در مقطع ارشد از طریق آزمون ارشد فراگیر دیگر این آزمون حذف شد و اینکه این طریقه پذیرش با کنکور و ظرفیت بوده و در جمع بندی ما لحاظ نمی شود.

طریق پذیرش بدون آزمون بر اساس معدل که یکبار در بهمن ۱۳۹۹ برگزار شد شما براحتی با داشتن معدل بالای ۱۲ می توانید در این دوره ثبت نام و شانس خود را در پذیرش بدون آزمون امتحان نمایید.

لازم به توضیح هست که این روش پذیرش فقط در برخی از رشته ها و دانشگاه ها و ظرفیت تعیین شده خاص خود به پذیرش دانشجو اقدام می نماید

اعتبار مدرک ارشد بدون آزمون ( کنکور )

حالا شاید برای خیلیا مخصوصا اونایی که قصد ادامه تحصیل تو مقطع دکتری دارن و می دونن که معدل و کیفیت محل تحصیلشون تو مصاحبه دکتری تاثیر داره این سوال پیش بیاد که نکنه اعتبار مدرک دانشگاه های بدون کنکور پایین باشه ؟ خیالتون از موضوع هم راحت باشه چون اصلا داخل مدرک شما کلمه بدون کنکور قید نمیشه .

از اونجایی که همه ای دانشگاه هایی که به صورت بدون کنکور پذیرش می کنن از طریق کنکورهم پذیرش می کنن ، هیچ تفاوتی بین شما و کسایی که از طریق کنکور پذیرش شدن نیست .

در ضمن محدودیتی هم برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ها ندارین . یعنی اگه بخواین می تونین شانستون رو برای همه راه های بدون کنکور ارشد امتحان کنین یا اصلا در کنار ثبت نام کنکور ارشد برای بدون کنکور ها هم ثبت نام کنین .

اگه بعد از خوندن این مقاله هم دچار سوال و یا ابهامی در مورد ثبت نام بدون کنکور ارشد داشتین می تونین از کارشناسان و مشاوران گروه همیشه آنلاین کمک بگیرین .

جهت ثبت نام در دوره های مشاوره گروه همیشه آنلاین به شماره تلفن 09129739525 در واتس اپ یا تلگرام پیام دهید

1- ثبت نام ارشد استعداد درخشان چه زمانی انجام میشه ؟

زمان ثبت نام برای ارشد استعداد درخشان سراسری توسط هر دانشگاه و برای دانشگاه آزاد حدودا در اردیبهشت ماه انجام میشه که تو این مقاله هر کدام به طور کامل توضیح داده شده است .

2- چه کسایی می تونن ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه های پردیس رو انجام بدن ؟

همه داوطلبایی که دانشجوی سال آخر و یا فارغ التحصیل مقطع کارشناسی باشن می توانند برای ثبت نام این دانشگاه اقدام کنند که تو این مقاله درباره ثبت نام این دانشگاه توضیح داده شده است .

3- نحوه پذیرش بدون کنکور ارشد دانشگاه پیام نور به چه صورتیه ؟

برای پذیرش تو دانشگاه پیام نور باید تو آزمون این دانشگاه شرکت کرد که نحوه پذیرش این آزمون به طور کامل تو مقاله گفته شده .

۴-ثبت نام بدون آزمون ارشد بر اساس معدل چگونه و چه زمانی است ؟

در شروع هر ترم سازمان سنجش به دلیل کرونا اقدام به ثبت نام و پذیرش دانشجو در مقطع ارشد همه دانشگاه ها براساس معدل می کند که توضیحات بیشتر در مقاله توضیح داده شده است

سوالات مشابه

به پرسش و پاسخ کارشناسی ارشد پیام نور - همیشه آنلاین خوش آمدید
این بخش به پاسخ سوالات کاربران وب سایت همیشه آنلاین در زمینه ارشد پیام نور می پردازد
سوالات تخصصی در زمینه ارشد فراگیر پیام نور در الویت پاسخ هستند

..:: تهیه و دانلود سوالات کارشناسی ارشد فراگیر تمام سال ها ::..

. عضویت در کانال تلگرام (کلیک) .

صفحه راهنمای وب سایت همیشه آنلاین
قبولی تضمینی در کنکور با نرم افزار تقویت حافظه
دانلود سوالات ارشد دکتری سراسری فراگیر آزاد
مشاوره و راهنماي رايگان از طريق شماره 09358027490

5 نفر آنلاین
0 عضو و 5 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1452
بازدید دیروز: 1060
بازدید کل: 3365504

690 سوال

743 پاسخ

225 دیدگاه

964 کاربر

...