با سلام و خوش آمد به شما بازدید کننده عزیز
در این سرویس از وب سایت همیشه آنلاین به تمام سوالات شما در زمینه کنکور و مسائل ارشد پیام نور پاسخ داده می شود
ابتدا عضو شوید و قبل از ثبت سوالتان در سایت جستجو نمایید شاید سوال شما قبلا توسط کابر دیگری ثبت شده باشد
+2 امتیاز
811 بازدید
در برنامه ریزی درسی و مطالعه توسط (66.7k امتیاز)

۱۰ عادت مطالعه دانش آموزان موفق چیست ؟

در این پرسش به 10 عدات مطالعه دانش آموزان موفق می پردازیم

1 پاسخ

+1 امتیاز
توسط (66.7k امتیاز)

۱۰ عادت مطالعه دانش آموزان موفق چیست ؟

  1. هر هفته اقدام به اصلاح و تکمیل برنامه ریزی درسی تان بکنید : تجربیات و محدودیت های پیش آمده در هره فته را در برنامه هفته بعدی تان لحاظ کنید . گاهی برنامه ریزی با افراط و تفریط همراه است که تنها با آزمون و خطا مشخص میشود. مشغله هایی که برای هفته ی آینده پیشبینی میکنید در برنامه هفته ی آتی دخیل کنید.
  2. در هر هفته حداقل ۱۰ ساعت مطالعه گروهی داشته باشید : یکی از شیوه‌ های کسب اطلاعات کاربردی، همکاری با گروه‌ های مطالعاتی می‌باشد. از این طریق، می‌توانید از دانش افراد دیگر نیز، استفاده نمائید. و در نهایت، درک مفاهیم برای شما به‌ آسانی اتفاق خواهد افتاد.
  3. در شرایط روحی خاص مطالعه نکنید : اگر ناراحت ، عصبی یا نگرانید سراغ مطالعه نروید . اول تلاش کنید تا شرایط روحیتان پایدار شود سپس اقدام به مطالعه کنید . مطالعه در شرایط روحی ناسالم باعث مختل شدن تمرکز و پاره شدن رشته افکارتان میشود.
  4. در انتهای هر هفته یادداشت های هفته قبل را مرور کنید : از مهمترین بخش های فرآینده مطالعه مرور و تکرار است. این کار به روند به یادآوردن مطالب مهم در ذهن شما کمک شایانی خواهد نمود و دانسته ها را در ذهنتان تثبیت میکند.
  5. مطالعه را با مباحثی آغاز کنید که سخت تر هستند : واضح است که مباحث مشکل تر نیاز به حوصله و انرژی بیشتری دارند و شما این دو فاکتور را در ابتدای مطالعه بیشتر در اختیار دارید. از طرفی این کار باعث میشود تا حدی در زمان صرفه جویی کنید. پس مباحث درسی سخت تر را در اولویت فرآیند مطالعه تان قرار دهید.
  6. به برنامه درسی تان پایبند باشید : از به تعویق انداختن برنامه تان پرهیز کنید. در همه حال از برنامه درسی تان پیروی کنید و اگر برنامه تان دارای اشکالات زیادی بود آن را اصلاح و طوری طراحی کنید که انعطاف بیشتری نسبت به محدودیت هایتان داشته باشد تا مجبور نباشید با بی اهمیتی از آن سرپیچی نمایید.
  7. در فرآیند مطالعه حوصله به خرج دهید : مطالعه با عجله و سرسری جزو عادات فراگیر و مخرب مطالعه به حساب می آیند. اغلب دانش آموزان میخواهند زودتر درسشان را بخوانند . در چنین وضعیتی علاوه بر اینکه زودتر به هدف دلخواهشان نمیرسند بلکه همان زمانی که صرف مطالعه با عجله کرده اند را از دست داده اند.
  8. حین مطالعه آدامس بجوید : تحقیقات نشان میدهد جویدن آدامس همزمان با فرآیند مطالعه در بهبود یادگیری و تسریع آن کمک به سزایی میکند .
  9. بیش از حد مطالعه نکنید : اگر تلاش می کنید در هر مرتبه از مطالعه، مقدار خیلی زیادی درس بخوانید ، خسته خواهید شد و مطالعه تان خیلی مؤثر نخواهد بود.  کاری را که قرار است انجام دهید، به دوره های زمانی کوتاه تر پخش کنید. استفاده از استراحت های کوتاه در بین مطالعه انرژی ذهنی شما را برمی گرداند.
  10. یادداشت برداری و خلاصه نویسی کنید : یک چیز بسیار مهمی که دانش آموزان موفق انجام  می دهند یادداشت برداری سر کلاس درس و حین مطالعه (از متن کتاب درسی ) است . دانش آموزان موفق همه مطالبی که دبیر در کلاس می گوید را  یادداشت  میکنند تا در خانه فراموش نکنند، و یا در زمان امتحان آنها را مرور کنند و از آنها بهره ببرند . سعی کنید به خلاصه نویسی و یادداشت برداری عادت پیدا کنید .

سوالات مشابه

به پرسش و پاسخ کارشناسی ارشد پیام نور - همیشه آنلاین خوش آمدید
این بخش به پاسخ سوالات کاربران وب سایت همیشه آنلاین در زمینه ارشد پیام نور می پردازد
سوالات تخصصی در زمینه ارشد فراگیر پیام نور در الویت پاسخ هستند

..:: تهیه و دانلود سوالات کارشناسی ارشد فراگیر تمام سال ها ::..

. عضویت در کانال تلگرام (کلیک) .

صفحه راهنمای وب سایت همیشه آنلاین
قبولی تضمینی در کنکور با نرم افزار تقویت حافظه
دانلود سوالات ارشد دکتری سراسری فراگیر آزاد
مشاوره و راهنماي رايگان از طريق شماره 09358027490

2 نفر آنلاین
0 عضو و 2 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 71
بازدید دیروز: 83
بازدید کل: 3346373

688 سوال

741 پاسخ

225 دیدگاه

964 کاربر

...