با سلام و خوش آمد به شما بازدید کننده عزیز
در این سرویس از وب سایت همیشه آنلاین به تمام سوالات شما در زمینه کنکور و مسائل ارشد پیام نور پاسخ داده می شود
ابتدا عضو شوید و قبل از ثبت سوالتان در سایت جستجو نمایید شاید سوال شما قبلا توسط کابر دیگری ثبت شده باشد
+2 امتیاز
16.4k بازدید
در کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور توسط (1.3k امتیاز)
برچسب گذاری دوباره توسط
منظور از تک درس و یا معرفی به استاد چیست

2 پاسخ

0 امتیاز
توسط (66.7k امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

شرایط تکدرس:

۱-  دانشجو فقط یک درس غیر عملی تا فارع التحصیلی برایش باقی مانده باشد.

۲- با مراجعه به دانشگاه و تایید بند (۱) توسط کارشناس، درس مورد نظر برای دانشجو بصورت "تکدرس" انتخاب واحد می گردد.( پس تکدرس انتخاب واحد دارد و باید دانشجو به دانشگاه مراجعه نموده تا توسط کارشناس در دانشگاه انتخاب واحد آن انجام شود.)

۳- تکدرس شهریه دارد: نصف شهریه ی ثابت ترم+ شهریه خودخوان درس مورد نظر

۴- تاریخ امتحان تکدرس در هر ترم، با اطلاع استاد و دانشجو توسط دانشگاه تعیین می گردد.

۵- نمره تکدرس در صورت امکان به ترم قبل منتقل می شود در غیر این صورت در همان ترم باقی        می ماند.

مثال: دانشجویی ترم اول تک درس  دو واحدی داشته. آنرا با نمره ی ۱۲ پاس کرده. اگر ترم تابستان کمتر از ۶واحد داشته (مثلا ۴واحد)، پس چون ترم تابستان جا داره، نمره به تابستان منتقل می شه. اما اگر تابستان ۶ واحد داشته، نمره تکدرس در همان ترم باقی می ماند.

نکته: نمره تکدرس هرگز به جای نمره افتاده آن درس قرار نمی گیرد. یعنی اگر دانشجویی در اخرین ترم خود درسی را پاس نکند و ترم بعد آنرا به صورت تکدرس انتخاب نماید، نمره تکدرس به جای نمره ی افتاده آن نمی تواند قرار گیرد بلکه در همان ترم اخذ تکدرس باقی می ماند.

۶- تاریخ فارغ التحصیلی برای دانشجویانی که تکدرس دارند، با توجه به بند قبلی (بند۵) تعیین می گردد.

شرایط معرفی به "استاد"

دانشجو می تواند تا ۳ درس را همزمان به صورت " معرفی به استاد" بردارد . اما باید شرایط زیر را داشته باشد:

۱- حداکثر ۳ عنوان درسی تا فارغ التحصیلی دانشجو باقی مانده باشد.

۲- دانشجو باید حداقل سه بار از درس مورد نظر افتاده باشد.

۳- "معرفی به استاد"   انتخاب واحد دارد .

۴- تاریخ امتحان "معرفی به استاد" با هماهنگی دانشگاه، استاد و دانشجو تعیین می گردد.

شرایط جدید و دستورالعمل اجرایی نحوه ارائه دروس به صورت معرفی به استاد توسط سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور اعلام و ابلاغ شد.

این دستورالعمل بر اساس آیین نامه آموزشی دوره های کاردانی و کارشناسی و آیین نامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد، به منظور ایجاد وحدت رویه در ارائه درس، به صورت معرفی به استاد مصوب 20 تیرماه 1394 شورای آموزشی دانشگاه حسب بخشنامه شماره 3/30424/د مورخ 24 شهریوماه 1394 تهیه و تنظیم شده است و از سال تحصیلی 95-94 لازم الاجرا می باشد.

نکته 1 : پیشخوان خدمت در سیستم گلستان پیام نور برای ثبت درخواست معرفی به استاد در بازه زمانی اعلام شده در تقویم آموزشی دانشگاه پیام نور فعال و قابل ثبت می باشد. و در خارج از بازه زمانی اعلام شده قابل ثبت نمی باشد و غیرفعال است.

نکته 2 : بعد از ثبت درخواست خود از طریق پیشخوان خدمت حتما با کارشناس رشته خود برای تعیین زمان و نحوه برگزاری معرفی به استاد خود هماهنگ کنید.

ماده 1: دانشجوی دوره های کاردانی و کارشناسی (پیوسته یا ناپیوسته) که برای فراغت از تحصیل تنها دو درس نظری باقیمانده داشته باشد، می تواند امتحان آن دو درس را خارج از تاریخ امتحانات اعلام شده در تقویم دانشگاهی از طریق معرفی به استاد بگذراند.

ماده 2: دانشجوی دوره کارشناسی ارشد اعم از شیوه آموزشی و شیوه پژوهشی، که برای فراغت از تحصیل تنها یک درس نظری اعم از؛ دروس باقیمانده سر فصل دوره، جبرانی کارشناسی و جبرانی میانگین داشته باشد (بجز دروس روش تحقیق و سمینار) می تواند آن درس را خارج از تاریخ امتحانات اعلام شده در تقویم دانشگاهی به صورت معرفی به استاد انتخاب و بگذراند. دانشجوی شیوه پژوهشی قبل از دفاع از پایان نامه مجاز به اخذ و گذراندن درس معرفی به استاد می باشد.

تبصره 1: ارائه دروس عملی، کارآموزی، کارورزی و پروژه به صورت معرفی به استاد در تمامی دوره های تحصیلی ممنوع می باشد.

تبصره 2: در صورتی که دانشجو درس نظری – عملی را الزاما در نیمسال آخر انتخاب و در بخش عملی آن، نمره قبولی کسب نماید و در بخش نظری نمره مردودی اخذ و یا غیبت کرده باشد، می تواند واحد نظری را به صورت معرفی به استاد (با رعایت مقررات ماده 1) اخذ و پس از کسب نمره قبولی، نمره عملی نیز ثبت شود.

تبصره 3: دانشجویان عزیزی که شرایط اعلام شده را دارند باید در زمان های مشخص شده در تقویم آموزشی برای معرفی به استاد ، درخواست خود را در سیستم گلستان از طریق پیشخوان خدمت ثبت کنند.

ماده 3: دانشجو موظف است پس از اطمینان از گذراندن کلیه دروس دوره، تقاضای خود را از طریق پیشخوان خدمت دانشگاه در سیستم جامع گلستان ارائه نماید. در صورت عدم احراز شرایط معرفی به استاد، مسئولیت بر عهده دانشجوی متقاضی است. آموزش مرکز یا واحد مربوط نیز، باید پس از ثبت کلیه نمرات دروس دانشجو در سامانه گلستان و بررسی کلیه سوابق تحصیلی وی و محرز شدن موضوع ماده 1 یا 2 اقدام به تایید تقاضای معرفی به استاد نماید. درغیر اینصورت دانشجو ملزم به گذراندن مجدد دروس معرفی به استاد به همراه کلیه دروس باقیمانده سرفصل مطابق آیین نامه ومقررات آموزشی در اولین نیمسال است. مسئولیت اجرای آن به عهده کارشناس آموزش مرکز یا واحد می باشد.

0 امتیاز
توسط (66.7k امتیاز)

ماده 4: آموزش مرکز یا واحد باید حداکثر ظرف مدت ده روز کاری بررسی های اولیه را انجام و در صورت احراز شرایط، دانشجو را با هماهنگی مدیر رشته و معاون مرکز/واحد مربوط، به استاد واجد شرایط معرفی نماید. نمره درس نیز باید حداکثر ظرف مدت 10 روز توسط استاد درس به آموزش اعلام گردد. کلیه امور مربوط به معرفی به استاد طبق تقویم آموزشی دانشگاه باید حداکثر در مدت 20 روز کاری به اتمام رسیده و نمره در سامانه گلستان ثبت شود.

ماده 5: استاد درس مربوط موظف است در تاریخ اعلام شده و به طور رسمی با نظارت آموزشی مرکز یا واحد نسبت به برگزاری امتحان درس معرفی به استاد (بصورت کتبی) اقدام و نمره و برگه امتحان دانشجو را به اداره امتحانات مرکز و واحد تحویل دهد. دانشجو نیز موظف است طبق برنامه ای که آموزش یا استاد مشخص می کند نسبت به شرکت در جلسه امتحان اقدام نماید.

ماده 6: چنانچه دانشجو در امتحان درس معرفی به استاد غیبت نماید یا نمره قبولی کسب نکند، غیبت یا نمره مردودی در سامانه گلستان درج و در سوابق تحصیلی وی ثبت خواهد شد. در این شرایط دانشجو می تواند به اخذ مجدد درس به صورت معرفی به استاد و پرداخت شهریه مجدد اقدام نماید، این گونه دانشجویان تا زمانی که مشکل سنوات یا مشمولیت نظام وظیفه نداشته باشند، امکان اخذ درس، بصورت معرفی به استاد مجدد با پرداخت شهریه مربوط را دارند.

ماده 7: دانشجوی معرفی به استاد، ملزم به پرداخت شهریه ثابت و شهریه متغیر برابر مصوبات دانشگاه می باشد.

ماده 8: شرایط انتخاب استاد برای اخذ امتحان معرفی به استاد به شرح زیر است:

1- عنوان درس با رشته تحصیلی استاد مطابقت داشته باشد.

2- استاد ترجیحا از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور مرکز/واحد یا سایر مرکز همجوار انتخاب شود. در صورت عدم دسترسی به عضو علمی پیام نور، به ترتیب اعضای علمی سایر موسسات آموزشی و پژوهشی و سپس مدرسان مدعو با مدرک دکتری تخصصی در اولویت قرار گیرند.

3- در دروس معارف اسلامی باید از مدرسان دارای صلاحیت مورد تایید نمایندگی نهاد رهبری استفاده شود.

ماده 9: به ازای هر دانشجو معرفی به استاد، دو ساعت حق التدریس به استاد حائز شرایط ماده 8، پرداخت می شود. هر عضو علمی در هر نیمسال تحصیلی حداکثر می تواند تا 48 ساعت (معادل 3 واحد نظری) و در دوره تابستان تا 16 ساعت ( 1 واحد نظری) درس معرفی به استاد اخذ و حق التدریس مربوط را دریافت نماید. هر گونه پرداخت خارج از سقف تعیین شده ممنوع می باشد. دفتر برنامه ریزی آموزشی سازمان مرکزی باید شرایط اعمال این ماده را به صورت مکانیزه در سامانه گلستان در اسرع وقت فراهم کند تا حق التدریس مربوط از طریق سامانه گلستان محاسبه و پرداخت شود. تا اجرایی شدن این مهم در سامانه گلستان هر گونه پرداخت در این خصوص، در چارچوب این دستورالعمل محاسبه و از اعتبارات استان قابل پرداخت می باشد.

ماده 10 : در صورت کسر ساعت موظف تدریس در نیمسال اول و دوم، در هر نیم سال تحصیلی حداکثر 3 واحد معادل می تواند بدون پرداخت حق الزحمه به عنوان واحد معادل در سامانه گلستان، برای عضو علمی ثبت و لحاظ گردد. مرجع تایید این بخش رییس استان و پس از بررسی و اعمال آن در سامانه گلستان از طریق مدیریت برنامه ریزی آموزشی سازمان مرکزی می باشد.

این دستورالعمل در شورای آموزشی دانشگاه مورخ 20 تیرماه 1394 بررسی و به تصویب رسید و از ابتدای سال تحصیلی 95-94 لازم الاجرا است.

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 248 بازدید
+1 امتیاز
0 پاسخ 51 بازدید
سوال شده تیر 12, 1402 در کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور توسط m.nikouei (130 امتیاز)
به پرسش و پاسخ کارشناسی ارشد پیام نور - همیشه آنلاین خوش آمدید
این بخش به پاسخ سوالات کاربران وب سایت همیشه آنلاین در زمینه ارشد پیام نور می پردازد
سوالات تخصصی در زمینه ارشد فراگیر پیام نور در الویت پاسخ هستند

..:: تهیه و دانلود سوالات کارشناسی ارشد فراگیر تمام سال ها ::..

. عضویت در کانال تلگرام (کلیک) .

صفحه راهنمای وب سایت همیشه آنلاین
قبولی تضمینی در کنکور با نرم افزار تقویت حافظه
دانلود سوالات ارشد دکتری سراسری فراگیر آزاد
مشاوره و راهنماي رايگان از طريق شماره 09358027490

1 نفر آنلاین
0 عضو و 1 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 489
بازدید دیروز: 649
بازدید کل: 3357054

690 سوال

743 پاسخ

225 دیدگاه

964 کاربر

...